• RNV

Hlavní myšlenky panelové diskuze Moderní recepce

Aktualizováno: 4. 11.

Na vyhlášení vítězů prvního ročníku soutěže Recepce roku odborníci debatovali na téma Recepce není vrátnice. Letos vyhlášení opět proběhlo v prostorách Galerie kavárny Louvre a v rámci panelové diskuze se specialisté z oboru zaměřili na všechny náležitosti moderních firemních recepcí a recepčního servisu.



Stejně jako minulý rok se debaty zúčastnila provozní a obchodní ředitelka firmy D’Eclair (outsourcing profesionálních recepčních služeb) Milli Dítě Radová. Také kreativní a strategická ředitelka retailové agentury WELLEN Linda Petrová vystoupila na panelové diskuzi již podruhé. Byli zde ale také dva noví diskutéři, a to Bartoloměj Holubář, spoluzakladatel a CEO firmy Blocks (systémy chytrých multifunkčních boxů pro budovy), a Martin Januš, spoluzakladatel a CEO společnosti MyQ Solution, která vyvíjí tisková řešení.


Recepce je 3D obrazem filozofie značky

Linda Petrová se v rámci svého prostoru v panelové diskuzi věnovala modernímu designu a ergonomii firemních recepcí. „Moderní recepce stejně jako ostatní moderní koncepty svým designem vždy navazují na značku. Jedná se o 3D obraz daného brandu, který by měl vyjadřovat jeho hodnoty i poselství. Stejně důležitá je ale také ergonomie – hlavně pro pracovníky recepce, kteří se ve daném prostoru budou pohybovat několik hodin denně. Jestli je recepce dobře uspořádaná, se dá otestovat kupříkladu ve virtuální realitě,“ popsala Linda. V ideálním případě by se podle ní na konceptu a realizaci recepce na základě kvalitně zpracovaného briefu měli podílet jak architekti, tak týmy hlídající rozpočet a řešící technologie a komunikační prvky.


Recepční služby rozvíjejí recepce na 4D zážitek

O tom, jak by měl vypadat správný moderní recepční servis, se rozpovídala Milli Dítě Radová. Lindu doplnila vyjádřením, že 3D obraz v podobě recepce pozvedají na 4D zážitek lidé, kteří recepci obsluhují – recepční. Svou myšlenku dále rozvedla: „Moderní recepční servis by měl stejně profesionální přístup praktikovat vůči dlouhodobému klientovi i vůči člověku, který se jen ztratil a na danou recepci zavítal úplně náhodou.“ Jako další součást recepčních služeb 21. století Milli zmínila také consierge servis, který české společnosti i bytové domy od svých recepcí čím dál častěji vyžadují: od sdílené tiskárny přes úložné boxy až po čistírnu a venčení psů.




Moderní recepce by měla být nadčasová a funkční

O praktických systémech boxů, které mohou recepčním ušetřit mnoho času i starostí, mluvil Bartoloměj Holubář. Ten moderní recepce vnímá jako prostory v nadčasovém designu a módní výstřelky zamítl: „Design recepcí by neměl podléhat krátkodobým trendům, ale měl by být vyvedený tak, aby byl dlouhodobě udržitelný a zároveň funkční.“ Posléze také vyjádřil svůj názor na důležitost nástrojů, které alespoň do určité míry automatizují rutinní a nezáživnou práci recepčních a promění ji v zážitek. Takovou možnost skýtají například chytré uzamykatelné boxy. „Příkladem, jak by to nemělo vypadat, jsou nádherné, moderní recepce obsypané zásilkami, které pracovníci recepce nemají kam dát.“


Na recepcích 21. století by neměly chybět smart technologie

Martin Januš se na úsporu času a nesnází recepčních zase podíval s ohledem na tisková řešení. Podle něj je důležité, aby moderní recepce byly alespoň zčásti samoobslužné a disponovaly praktickými a personalizovanými chytrými technologiemi, třeba ve formě tiskových řešení. „Zvýší se tak jejich prestiž a znásobí se dobrý dojem, kterým působí na všechny příchozí,“ dodává. „Nemluvě o tom, že se díky automatizaci tisku a dalších procesů mohou recepční více věnovat mezilidským vztahům a péči o klienty.“



Rádi byste se o tématu dozvěděli více? Pusťte si celý záznam panelové diskuze Moderní recepce z 6. října 2022. Nenechte si ujít ani vyhlášení vítězů Recepce roku 2022, které následuje hned po ní.

35 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše