Víte, které společnosti a značky jsou nejúspěšnější a nejoblíbenější?
Nemusí to nutně být ty s nejnovějšími technologiemi a nejlepšími produkty. Často jsou to firmy, které mají nejlepší a nejrychlejší služby – zákaznickým centrem počínaje, přes rychlost dodávek, call centrum, servis až po jednání obchodních zástupců. Milý telefonát, pozitivní přístup firmy k problému klienta nebo jen dobrá rada dokážou klienta přesvědčit lépe než drahá reklama.
Je prokázáno, že první dojem o konkrétní společnosti nebo osobě si vytváříme již při prvním kontaktu, byť telefonickém, nebo třeba jen při zaslechnutí něčího jména či charakteristiky. Tak silná je lidská psychika a podvědomí.
Na vytvoření prvního dojmu stačí pouhých pár sekund, jeho změna je ale často během na dlouhou trať. To vše je znásobeno dnešní rychlou dobou, technologiemi a online prostředím, které nahrávají urychleným závěrům. Jak je to možné? Každý moment, kdy se člověk setkává s firmou, formuje jeho názor na ni. Ovlivňuje ho přitom vše, čím se společnost prezentuje navenek, často i nevědomky. Nejde tedy jen o cílenou pozitivní komunikaci pomocí public relations a marketingu. Je třeba mít na mysli, že společnost reprezentují a na její pověsti se podílí i její činy, chování zaměstnanců, prostředí nebo jednání s obchodními partnery.
A protože první dojem uděláte na každého jen jednou, je třeba si na něm dát opravdu záležet.
Významnou roli tak hraje při vytváření prvního dojmu recepce, která je často prvním místem a kontaktem externího člověka s prostředím firmy, ať už se jedná o potenciálního zaměstnance, klienta nebo obchodního partnera.
Byla recepční usměvavá a ochotná? Mluvila skvěle anglicky, nebo dokonce francouzsky? Přivítala mě s úsměvem? Pak si velmi pravděpodobně vytvoříte na danou společnost pozitivní názor. Nebo se místo na vás dívala do mobilu a tvářila se tak, že jste měli pocit, že ji obtěžujete? V tom případě se asi ve firmě nebudete cítit zcela komfortně a chtě nechtě to ovlivní váš úsudek.
Dbejte proto na její úroveň ve všech ohledech – od čistoty, přes dostupnost až po osobu recepční.
Jaká by recepční měla být?
Mezi základní předpoklady patří vstřícnost, pozitivní přístup, zodpovědnost, reprezentativnost, flexibilita či schopnost komunikace s různými typy osobností. A pak už záleží na specifických potřebách vaší společnosti – recepční často musí ovládat cizí jazyky, umět připravit kávu hodnou baristy nebo v sobě mít obchodního ducha.
Myslete na to a udělejte na svoje partnery dobrý první dojem díky profesionální recepci. Protože ani kvalitní služby a kvalitní produkt jen tak nevylepší špatný první dojem.
コメント