top of page
Obrázek autoraRNV

Blesková zpověď porotců soutěže Recepce roku 2022



Po přečtení bleskové zpovědi budete mít jasno v tom, proč se někteří porotci soutěže Recepce roku 2021 rozhodli svou zkušenost zopakovat a zasednout do porotcovského křesla i letos. Nové členy odborné poroty druhého ročníku soutěže Recepce roku jsme vám postupně představili skrze posty umístěné na našich sociálních sítích. Kromě toho, že jsme odhalili jejich tváře a nechali vás nahlédnout do jejich profesního života i soukromí, jsme vám prozradili, proč jsme si za porotce této soutěže vybrali právě je. Nicméně kritéria, podle kterých budou jednotlivé recepce hodnotit, nebo vlastnosti, jež na recepčních každý z nich obdivuje nejvíc, vám prostřednictvím devíti bleskových zpovědí odhalujeme až teď.




Proč jste se rozhodl, že si roli porotce zopakujete?

Byla to zajímavá zkušenost. Díky účasti v porotě jsem měl příležitost se na recepcích rozhlédnout a pohovořit s recepčními o dění na těchto velice rušných křižovatkách společností a budov.


Jaké zajímavé momenty z Recepce roku 2021 vám v paměti utkvěly nejvíce?

Pamatuji si celkem přesně atmosféru všech tří finálových recepcí. Každá byla jiná a nezaměnitelná. Jedna uvolněnější, druhá spíše formální, ale všechny profesionální, s pozitivní atmosférou a s náležitým přístupem k příchozím.



Myslíte si, že vás druhý ročník soutěže něčím překvapí?

Zda mě něčím překvapí, to nevím, ale na kategorii Recepce roku 2022 – design jsem vážně zvědavý.


 

Které vlastnosti na recepčních obdivujete?

Hlavně to, že si v každé situaci dokážou zachovat úsměv. Dále mě na nich fascinuje schopnost multitaskingu a asertivní komunikace.

Jaký přístup recepčních naopak vnímáte negativně?

Když se k příchozím nechovají jako k obyčejným lidem.

Na co se při hodnocení finalistů soutěže zaměříte?

Nejvíce budu hodnotit osobní přístup recepčních k příchozím a také to, jaké mají znalosti o oboru firmy, pro kterou pracují.

Vzpomenete si na nějaký veselý nebo neobvyklý zážitek z recepce?

Jednou se stalo, že šla nějaká paní na schůzku za naším klientem. Jenže náš klient nikoho nečekal. Později se vyjasnilo, že šla na schůzku za jeho jmenovcem, který se ale nacházel v kancelářích o čtyři patra výš. Od té doby se vždy ptáme, jestli jdou lidé na návštěvu opravdu k nám.


 


Které vlastnosti na recepčních obdivujete?

Imponuje mi, když jsou recepční profesionální i v těch nejbizarnějších situacích, a samozřejmě mě těší, když mají vysoce vyvinuté komunikační schopnosti a umí cizí jazyky.

Jaký přístup recepčních naopak vnímáte negativně?

Nejvíc mě dokáže vytočit, když jsou pracovníci recepce neochotní.

Na co se při hodnocení finalistů kategorie design zaměříte?

Budu posuzovat, zda koncept recepce ladí s atmosférou zbytku budovy, a také to, jestli je prostor, kde recepční tráví celý den, vhodně ergonomicky uspořádaný.


 

Které vlastnosti na recepčních obdivujete?

Nejvíc asi vstřícnost, proaktivitu a pohotovost v nečekaných situacích.


Jaký přístup recepčních naopak vnímáte negativně?

Hodně mi vadí, když jsou recepční neochotní a o příchozí se vůbec nezajímají nebo ještě hůř – házejí na ně otrávené pohledy.


Na co se při hodnocení finalistů soutěže zaměříte?

Především na celkový dojem, který ve mně recepce vyvolají. A protože jsem fanoušek technických vychytávek a smart řešení, budu si případně všímat i jich.


Vzpomenete si na nějaký veselý nebo neobvyklý zážitek z recepce?

Jednou jsem šel na pracovní pohovor. Recepční té firmy mě mile uvítala, odvedla do zasedací místnosti, kde měl pohovor probíhat, ale zapomněla mě dotyčnému nahlásit. Po nějakém čase jsem se jí šel připomenout, ale mám dojem, že na mě znovu zapomněla, protože opět nikdo nepřišel.



 


Proč jste se rozhodla, že si roli porotkyně zopakujete?

Nabídku stát se porotkyní soutěže Recepce roku jsem před rokem přijala proto, že mi její vize dávala smysl. Organizátor mě navíc nadchnul svojí profesionalitou a přátelským přístupem. S tím, jak probíhala spolupráce na prvním ročníku soutěže, jsem byla naprosto spokojená, protože jak samotná soutěž, tak slavnostní vyhlášení měly vysokou úroveň. Dalším důvodem bylo to, že jako šéfredaktorka odborného časopisu Brands&Stories chodím často do sídel firem, takže mám s recepcemi četné zkušenosti a moc dobře vím, že mi leccos o společnostech napoví.

Jaké zajímavé momenty z Recepce roku 2021 vám v paměti utkvěly nejvíce?

Hodně zajímavá pro mě byla panelová diskuze s online živým přenosem, která proběhla před slavnostním vyhlášením vítězů soutěže.

Myslíte si, že vás druhý ročník soutěže něčím překvapí?

Letos očekávám zvýšený zájem firem přihlásit svoje recepce do soutěže. Překvapilo by mě, kdyby tomu tak nebylo, protože první ročník byl velmi zdařilý, a to včetně komunikační kampaně.


 


Které vlastnosti na recepčních obdivujete?

Že mnohdy dokážou být usměvaví, ochotní, trpěliví a vyjadřovat se srozumitelně i ve chvílích, kdy bych já sám začal panikařit.

Jaký přístup recepčních naopak vnímáte negativně?

Když mám pocit, že jsem na recepci dorazil nevhod nebo tam panuje nepříjemná atmosféra.

Na co se při hodnocení finalistů kategorie design zaměříte?

Budu se soustřeďovat především na to, zda recepce zapadá do celku kancelářského prostoru a filozofie firmy. Také se budu zajímat o zvolené materiály, barevnost, osvětlení a ergonomii.

Vzpomenete si na nějaký veselý nebo neobvyklý zážitek z recepce?

Sice to souvisí s hotelovou recepcí, ale během jednoho pobytu se mi podařilo dvakrát ztratit klíč. Dokážu si docela dobře představit, že by se mi něco podobného mohlo přihodit i v coworkingovém centru.


Přečtěte si článek s Karlem Haškem: Je ergonomie recepcí důležitější než design?

 


Proč jste se rozhodl, že si roli porotce zopakujete?

Protože téma recepcí a úrovně služeb, které poskytují, mě nejen zajímá, ale také úzce souvisí s mojí profesí. Zároveň jsem zvědavý, jak se bude letos vyvíjet i samotná soutěž.

Jaké zajímavé momenty z Recepce roku 2021 vám v paměti utkvěly nejvíce?

Nejvíc mě bavilo, když jsme s kolegou Drahoňovským vymýšleli způsoby, jak se inkognito dostat na jednotlivé recepce a pak nenápadně pozorovat chování recepčních a hodnotit celkovou úroveň recepcí.


Myslíte si, že vás druhý ročník soutěže něčím překvapí?

Loni byla pouze jedna kategorie, ve které se nominované recepce utkaly. A tak jsem hodně zvědavý, jak bude letos probíhat hodnocení v rámci těch dvou nových.



 


Které vlastnosti na recepčních obdivujete?

Určitě empatii a také to, že zvládají mít přehled o celkovém dění ve firmě a umějí se rychle učit nové věci.


Jaký přístup recepčních naopak vnímáte negativně?

Když jsou málo proaktivní, a protože zastávají roli tváře společnosti, pro kterou pracují, tak se mi také moc nelíbí, když nejsou ochotní vyvíjet se spolu s ní.

Na co se při hodnocení finalistů soutěže zaměříte?

S ohledem na mou profesi hlavně na soulad ergonomie a celkového vzhledu recepce i to, zda se slučuje s hodnotami značky a koncepcí budovy, ve které se nachází.


Vzpomenete si na nějaký veselý nebo neobvyklý zážitek z recepce?

Když jsem pracovala jako recepční, tak mi asi jako nejexotičtější přišla žádost obchodního zástupce jedné firmy, abych mu během schůzky s naším CEO pohlídala papouška v kleci. S sebou si ho vzal, protože s ním pak musel jet k veterináři. Největší výzvou pro mě bylo zabránit tomu, aby kakadu celou dobu nehlučel a nerušil ostatní příchozí. Vyřešila jsem to tak, že jsem z kancelářského papíru a sponek narychlo vytvořila kryt, který jsem pak přes klec přehodila.


Podívejte se na záznam panelové diskuse na téma recepce není vrátnice. Linda Petrová, kreativní a strategická ředitelka retailové agentury Wellen, v otevřela téma recepce jako tváře značky.

 

Václav Aulický

Které vlastnosti na recepčních obdivujete?

Rozhodně vstřícnost, ochotu a upřímnou vlídnost i srdečnost.

Jaký přístup recepčních naopak vnímáte negativně?

Z vlastní zkušenosti vím, že dobrý dojem z architektonicky povedené recepce dokáže zamračený, odměřený a neupravený recepční rázem zkazit. Proto mi u pracovníků recepce vadí přesně tyto atributy.

Vzpomenete si na nějaký veselý nebo neobvyklý zážitek z recepce?

Jednou jsem v Rakousku zažil hotel bez recepce, zato se samoobslužným panelem. Když jsem na panelu zadal kód, vypadla mi vstupní karta, která se při check-outu vracela vhozením po příslušného otvoru. Vím, že v současnosti se jedná o poměrně běžný způsob, ale tehdy mě ten panel vážně překvapil.



111 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page