Rychlá zpověď devíti členů odborné poroty Recepce roku 2021
Odbornou porotu prvního ročníku soutěže Recepce roku jsme vám postupně představili skrze posty umístěné na našich sociálních sítích . Kromě toho, že jsme odhalili jejich tváře a nechali vás nahlédnout do jejich profesního života i soukromí, jsme vám prozradili, proč jsme si za porotce této soutěže vybrali právě je. Nicméně kritéria, podle kterých budou jednotlivé recepce hodnotit, nebo vlastnosti, jež na recepčních každý z nich obdivuje nejvíc, vám prostřednictvím devíti bleskových zpovědí odhalujeme až teď.
Jan Matha Head of Asset Management Které vlastnosti na recepčních obdivujete? Imponuje mi, když jsou vstřícní a ochotní pomoci a poradit příchozím. Také je skvělé, když si po celou pracovní dobu dokážou udržet dobrou náladu a prostor recepce chápat jako projekt, který je částečně jejich, a s tímto vědomím se o něj starat. Jaký přístup recepčních vnímáte negativně? Nelíbí se mi, když recepční většinu svého času v práci tráví tím, že si čtou zprávy na mobilu, obtěžuje je obsloužit návštěvu a svým povinnostem nevěnují pražádnou pozornost. Na co se při hodnocení finalistů soutěže zaměříte? Hlavně budu bedlivě sledovat chování recepčních vůči návštěvám. Dále se zaměřím na jejich dresscode a také na to, zda na recepci udržují pořádek. Alena Klomfarová Architektka a projektová manažerka Které vlastnosti na recepčních obdivujete? Věřím, že udržet si ochotu a úsměv po celý den je skutečné umění. I přesto jsou pro mě u recepčních velmi důležitými atributy právě úsměv a milé jednání. Jaký přístup recepčních vnímáte negativně? Především arogantní a přezíravé chování, které bohužel ani na recepcích nebývá až takovou výjimkou. Na co se při hodnocení finalistů soutěže zaměříte? Na celkový dojem z recepce bezprostředně po příchodu. Hodně mě bude zajímat i atmosféra a estetická stránka prostoru. Určitě se zaměřím také na samotné pracovníky recepce a na to, zda jsou přívětiví. Robert Javůrek Facility manažer Které vlastnosti na recepčních obdivujete? Ochotu pomoci každému, kdo se ve firmě neorientuje nebo má nějaký dotaz, a pak také trpělivost. Moc dobře totiž vím, jak někteří příchozí dokážou být na recepční bezdůvodně protivní. Jaký přístup recepčních vnímáte negativně? Hodně negativně vnímám, když recepční neřeší svůj zevnějšek a už od vchodu na příchozí působí dost zanedbaně. Nelíbí se mi ani, když svou práci neberou zodpovědně a nejeví absolutně žádný zájem o prostředí, ve kterém pracují. Podle mě by pro ně mělo být alfou i omegou. Na co se při hodnocení finalistů soutěže zaměříte? Důraz budu klást hlavně na míru pozitivní energie, která by z recepčních měla doslova prýštit. Vždyť právě oni jsou úplně prvním kontaktem, který každý příchozí s danou firmou má. Šárka Vondrová Herečka a dabérka Které vlastnosti na recepčních obdivujete? Především ochotu a vstřícnost. Jaký přístup recepčních vnímáte negativně? T o je snadné: Neochotu. Na co se při hodnocení finalistů soutěže zaměříte? Na jejich projev a chování. Roman Černý Fotograf Které vlastnosti na recepčních obdivujete? Hodně dám na první dojem, takže mě u recepčních vždy potěší rozzářený úsměv a v neposlední řadě i milé jednání se všemi lidmi, kteří na recepci zavítají. Jaký přístup recepčních vnímáte negativně? Například snahu dělit příchozí na více a méně důležité a podle toho s nimi také jednat. Nejvíc mi ale vadí, když si recepční vylévají své vnitřní problémy a boje na své okolí. Na co se při hodnocení finalistů soutěže zaměříte? Osobně se nejvíc těším na vizuální stránku recepcí finalistů. Věřím totiž, že do finále se dostanou jen ty nejpovedenější. Jsem ale zároveň zvědavý, zda bude chování recepčních stejně příjemné jako prostředí, ve kterém pracují. Alena Hofmanová Vizážistka a umělecká maskérka Které vlastnosti na recepčních obdivujete? Na recepčních obdivuji hlavně vstřícné vystupování a profesionalitu bez ohledu na aktuální situaci nebo jejich soukromé problémy. Jaký přístup recepčních vnímáte negativně? Nejvíce mi vadí, když pracovníci recepce nejeví zájem o příchozí, jsou neochotní, nebo dokonce hrubí a nedbají o svou vizáž. Na co se při hodnocení finalistů soutěže zaměříte? Hlavně na vzhled recepčních a první dojem, který ve mně vyvolají. Karel Drahoňovský Řízení servisu vratové a vstupní techniky Které vlastnosti na recepčních obdivujete? Jsem rád, když se recepční umí usmát, naváže se mnou vizuální kontakt, má pozitivní přístup ke své práci a proaktivně se mi s jakýmkoliv problémem snaží pomoci. Jaký přístup recepčních vnímáte negativně? Nemám rád, když recepční uhýbají pohledem, hledí na pracovní plochu anebo při komunikaci s příchozími těkají očima po okolí. Stejně tak negativně vnímám neuklizené prostředí recepce, chaos na pracovní ploše, prach a celkový nepořádek. Na co se při hodnocení finalistů soutěže zaměříte? Obecně je známo, že první dojem z dané firmy si příchozí udělají podle vzhledu vstupu, dveří, uspořádání recepce a energie vyzařující z tváří recepčních. Proto se zaměřím hlavně na jejich vystupování a celkový design recepcí finalistů. Blanka Bukovská Vydavatelka Které vlastnosti na recepčních obdivujete? Fascinuje mě jejich profesionalita, vstřícnost, laskavost, empatie a schopnost zachovat si chladnou hlavu i ve vypjatých situacích. Jaký přístup recepčních vnímáte negativně? Vadí mi, když jsou líní, neochotní a povyšují se nad příchozí. Na co se při hodnocení finalistů soutěže zaměříte? Vzhledem ke své profesi si budu v první řadě všímat interiéru, firemního stylu a kultury. Pavel Novák Office agency Které vlastnosti na recepčních obdivujete? Podle mě je recepce výkladní skříní firmy. Recepční tak musí za všech okolností zůstat profesionální a přívětiví, což každý nezvládne. Jaký přístup recepčních vnímáte negativně? Když nejsou vůči příchozím vstřícní. Negativní chování a přístup pracovníků recepce zaručeně zkazí dojem z firmy jak u klientů, tak u zaměstnanců. Na co se při hodnocení finalistů soutěže zaměříte? Především budu hodnotit, zda jsou recepční daných společností profesionální. Bez povšimnutí ale nenechám ani jejich dress code a zajímat mě bude i to, jestli doopravdy rozumí oboru firmy, pro kterou pracují.