top of page

Aplikace, která recepčním šetří čas

Perfektní time management hraje v životě pracovníků recepce velmi důležitou roli. A jsou to například objednávky občerstvení při obchodních a jiných schůzkách, které jim dokážou čas na další povinnosti pořádně zkrátit. Efektivní řešení nabízí aplikace D2M, sloužící k objednání nápojů, snacků a třeba i kancelářských pomůcek bez zbytečných průtahů. O aplikaci a jejích výhodách si s námi povídal René Sion, šéf české pobočky společnosti Dallmayr s historií sahající až do roku 1700. Kdy a proč aplikace D2M vlastně vznikla? Inspirovala nás k ní jedna velmi zdlouhavá schůzka v advokátní kanceláři, a to z toho důvodu, že doobjednání občerstvení se během ní ukázalo jako velmi komplikované. S vývojem jsme začali v prosinci 2019 a pilotní verzi spustili následující rok v dubnu. Jenže pak přišla covidová pandemie, většina schůzek se začala odehrávat online a aplikace v tu dobu neměla uplatnění. Nyní se lidé opět scházejí osobně, a tak svým klientům existenci aplikace pozvolna připomínáme. Komu je aplikace určena? Aplikaci využívají především naši zákazníci, kteří od nás odebírají kávu. Nejvíce si ji chválí větší firmy, protože právě ty mívají více obchodních jednání a místností. Jedná se hlavně o kancelářské budovy, pojišťovny a banky. Dokážu si ale představit i to, že by se D2M po drobných úpravách dala využít i v coworkingových centrech. Kolik času D2M recepčním ušetří? Ušetří jim už tu první cestu do zasedací místnosti, při které se ptají: „Dobrý den, co si dáte?“ Dále se nemusí starat o vyjmenovávání celé aktuální nabídky občerstvení, protože ta je v aplikaci vidět, takže se ani nemusí případně omlouvat, že některá položka není k dostání. Jediná cesta do jednací místnosti, kterou musí uskutečnit, je až ta finální, při které přinášejí občerstvení. Bude se aplikace dál vylepšovat? To není vůbec nutné – u každého klienta stačí jen udělat drobné úpravy jeho potřebám na míru, které se většinou týkají počtu a skladby nabízených položek. Nicméně zvažujeme, zda do aplikace nepřidat funkci, která by dovedla schůzku označit jako „diskrétní“. Znamenalo by to, že pracovník recepce by nechal objednávku na vozíku na chodbě a klient by si ji ve vhodný čas sám vyzvedl. Co všechno umí? Jedná se o rychlé řešení objednávky občerstvení doslova na jedno kliknutí a bez zbytečných průtahů. Stačí si v mobilu zapnout NFC nebo čtečku QR kódů. V případě NFC mají firmy v zasedacích místnostech na stolech položené NFC žetony, a pokud jde o QR kódy, tak ty jsou vygravírované na stojáncích. Jakmile si klienti vyberou a objednají, recepční dostanou SMS a e-mail s pokyny. Kromě skladby objednávky mohou díky aplikaci recepční získat i informaci o tom, ze které místnosti objednávka přišla. Aplikace je praktická také z toho důvodu, že si klienti mohou diskrétně objednat občerstvení bez toho, že by vyrušovali ostatní účastníky schůzky. Jak se s ní klientům pracuje? Pracuje se jim s ní opravdu snadno a často od nich slýcháme, že na jejich návštěvy působí aplikace jako wow efekt, který jen umocňuje prožitek z naší kávy v baristické kvalitě. Hodně si oblíbili bio fair trade kávu Dallmayr Via Verde, ale náš sortiment zahrnuje i směsi z těch nejlepších kávových oblastí Střední a Jižní Ameriky, Asie a Afriky. Dále mohou vybírat ze sto dvaceti druhů čajů, od černých přes bylinné až po matchu, nebo si do nabídky přihodit propisku či dezinfekci.

Aplikace, která recepčním šetří čas
bottom of page