

O pořadateli projektu
Neziskový spolek Recepce není vrátnice vznikl roce 2019 jako občanská iniciativa. Z původní myšlenky, že kvalitní a příjemné služby na recepci mohou inspirovat ke zdvořilosti a vstřícnosti celou společnost, se postupně vyvinula unikátní platforma pro celý obor firemních recepcí a facility služeb.
Kromě vzdělávacích aktivit pro rozvoj oboru pořádá spolek soutěž určenou pro recepce objektů, firem a bytových domů.
Klade si za cíl porovnat jejich úroveň a pomocí konkrétní zpětné vazby kultivovat prostředí pro veřejnost i personál.
Odbornou kvalitu obsahu soutěže potvrzuje již druhým rokem záštita udělená asociací IFMA.
Odborný garant soutěže
Záštita soutěže
Záštita soutěže



Parametry soutěže recepce roku
-
Etablovaná, nyní již 5. ročník
-
Celostátní
-
Odborná oborová. Pro všechny typy obsluhovaných recepcí od firemních po hotelové
-
Transparentní hodnocení, odborné poroty
-
Se záštitou oborové asociace
-
Partnerství s odbornými médii
Soutěžní kategorie
-
SERVIS = kvalita výkonu personálu
-
DESIGN = prostředí a ergonomie, hodnocení servisu je zahrnuto
Klíčové termíny
-
19. února zahájení registrací
-
15. dubna konec early birds
-
30. června konec registrací
-
Červenec - srpen hodnocení projektů
-
Září zasedání poroty
-
Říjen vyhlašovací galavečer
Soutěž je jedinou úzce specializovanou v oblasti facility managementu
Jiná odborná soutěž v oboru recepčních služeb není v ČR k dispozici. Firmám se tak otevírá možnost ( podle zpětných vazeb z minulých ročníků prakticky využívaná) získat odbornou zpětnou vazbu na výkon recepce.
Hodnotitelé a následně i porota používají elektronický formulář s automatickým vyhodnocením, vyvinutý přímo pro soutěž Recepce roku. Vše je zcela objektivní a diskrétní,. Data jsou anonymizována.
Písemný výstup, který každý projekt obdrží, tak může posloužit jako indikativní nástroj pro další zlepšení.
Klíčová kategorie SERVIS vykazuje postupně rostoucí kvalitu přihlášených projektů

MEDIALIZACE PŘICHÁZÍ S KVALITOU SOUTĚŽÍCÍCH A PROGRAMU GALAVEČERA
Odborný obsah naplňují specialisté mnoha oborů, marketéři, specialisté na design i procesy z mnoha velkých mezinárodních firem s velkým dosahem na sociálních sítích. Odborným garantem kategorie DESIGN je renomovaný architekt Václav Aulický.
Slavnostní galavečer za účasti zástupců soutěžících a partnerů bude uvádět mediálně sil ná osobnost, v minulosti například moderátorka Patricie Strouhalová.
Program zahrne mnoho společenských aktivit, kde zazáří i celebrity.
Díky zapojení mediálních partnerů jako jsou platformy Facility management Journal, ARCHIZOOM, Brands&Story, ESTATE a dalších odborných lifestylových periodik se o soutěži pravidelně mluví a píše. Vyhlašovacího ceremoniálu se účastní také novináři.
Vlastní metodika hodnocení SERVIS
Metodiky vychází ze standardů profesionálních recepčních služeb. Hodnocení je dvoufázové, probíhá jako mystery, tzn. není předem ohlášeno. Nadprůměrné projekty hodnocené
v základním kole mystery hodnotiteli postupují na shortlist, kde je stejnou metodikou hodnotí porota.
Hodnocení jsou průměrována, pro obě kola separátně a výsledky každého projektu následně s průměrem porovnány.
Je využívána škála 1 - 10 bodů, kde nejvyšší počet je ideální stav.
Za 10 položek hodnocení tak projekty může získat maximum 100 bodů.
Co oceňujeme v kategorii SERVIS? Ideální stav za plný počet bodů.
A1 Orientace
V rámci objektu nebloudíte. Recepci najdete zcela intuitivně, poznáte ji. Víte, kde budete odbaveni. Personál je označen, oblečen tak, aby nebyl zaměnitelný s jinými zaměstnanci.
A2 Osvětlení
V prostoru recepce je příjemné osvětlení, strukturovaně v celém místnosti, se světelnou pohodou pracoviště recepční. Jste schopni vidět a bez potíží přečíst běžný novinový text nebo dokument A4. Osvětlení je funkční, čisté, v provozu.
A3 Čistota celku a pořádek na pracovišti
V celém prostoru (i v průhledu do zázemí) čisto, uklizeno, žádné skvrny, prach nebo opadané květiny, povalující se zásilky nebo zbytky jídla na pultu či pracovní ploše
A4 Přehled
Recepční má dobrý výhled na situaci kolem pracoviště, proaktivně na ni reaguje a umí nastavit priority odbavení (dle definovaného manuálu). Vždy věnuje pozornost příchozím.
B1 Zájem/kontakt, interakce
Recepční bezprostředně reaguje na příchozí očním kontaktem, ještě než přijdou blíž jim dává najevo, že je registruje, reaguje úsměvem. Vždy je aplikováno aktivní definované přivítání, pozdrav, úsměv, rozloučení, odpovídající pozdrav gestem nebo slovně
B2 Informovanost
Recepční poskytuje proaktivně relevantní informace, je zdvořilá, jeví zájem, doptává se. Je vidět, že své prostředí zná, aktivně se zajímá o dění.
B3 Projev/ korektní jazyk a řeč těla
Jistý verbální i neverbální jazyk komunikace. Personál mluví plynně a spisovně CZ, bez vad řeči, zcela srozumitelně a nahlas. K příchozím přistupuje čelně, s otevřeným postojem a dívá se do očí. Vždy má vzpřímené držení těla, ať už stojí nebo sedí.
B4 Profesionalita
Recepční se věnuje výhradně náplni své práce, nenechá se rozptylovat. Na definovaném pracovišti nevykonává žádné soukromé kontakty ani zakázané aktivity (žvýkání, kouření). Na pracovišti nikdy nejí, povoleno je pouze neako pití.
C1 Dress code
Recepční je oblečena do předepsaného, čistého oděvu (nebo business casual alternativy). Oblečení je sladěno s doplňky, neodhaluje
C2 Personality
Recepční je svěží, má čisté a upravené vlasy, decentní líčení a parfém, čisté ruce a nehty.








REGISTRAČNÍ POPLATKY
Recepce není vrátnice je neziskový spolek, mimo registrační poplatky a partnerství nemá jiné zdroje. Mnoho odborné činnosti spojené s pořádáním soutěže naplňuje v rámci svých dobrovolníků a vzdělávací činnosti expertů. Bezplatně pracují i poroty.
Poplatky pokrývají nejnutnější operativu a zahrnují vstupy na galavečer s bohatým rautem.
Registrační poplatky jsou daňově uznatelným odečitatelným nákladem. Spolek není plátce DPH, ceny jsou finální.
Vstupy na galavečer v rámci registračního poplatku (2x každý projekt v SERVIS, 3X každý projekt v DESIGN)jsou následně na konkrétní jména, účastníky definuje plátce poplatku. V případě zájmu o více vstupů nás prosím kontaktujte, lze je dokoupit.
PARTNERSTVÍ: S VÁMI MŮŽE BÝT VŠE PERFEKTNÍ
Recepce není vrátnice je neziskový spolek, kromě minimálního příjmu z registračních poplatků nemá jiné zdroje a je závislý na partnerství. Mnoho odborné činnosti spojené s pořádáním soutěže naplňujeme v rámci svých dobrovolníků a vzdělávací činnosti expertů. Bezplatně pracují i poroty. Speciálně pro zajištění silně medializovaného vyhlašovacího galavečera soutěže však partnery velmi potřebujeme.
PARTNERŮM MÁME CO NABÍDNOUT
-
Komunikace a propagace vaší firmy nejen během vyhlašovacího večera, pravidelně na SoMe
-
Nabídka medializace nebo jejího zvýhodnění u našich mediapartnerů
-
Logo a zmínky během vyhlašovacího ceremoniálu ( fotografie získáte k vašemu užití)
-
Možnost pojmenovat jednu se soutěžních kategorii jménem vaší firmy
-
Prezentační prostor během vyhlašování (rozhovor s moderátorem na podiu, předávání cen)
-
Možnost zapojit váš produkt nebo službu do scénáře vyhlašovacího ceremoniálu ( product placement)
-
Ochutnávky nebo prezentace vašich produktů/služeb
-
Možnost být členem poroty
-
Volné vstupenky na galavečer pro vaše partnery nebo zaměstnance
NEFINANČNÍ PLNĚNÍ, BARTERY
-
Mediální partnerství: poskytnutí komunikačního prostoru v médiu, propojení SoMe apod, případně předplatné daného periodika jako cena pro finalisty
-
Poskytnutí bezplatného pronájmu
-
Poskytnutí občerstvení pro galavečer
-
Zajištění programu ( např. přehlídky, uměleckého vystoupení apod.)
-
Dodání hodnotných cen pro vítěze kategorie
FINANČNÍ PLNĚNÍ
-
Příspěvek na daný účel ( bude využit na technické zajištění, pronájem techniky apod.) ve výši dle plnění
-
Platba oddělené části nákladu ( např. catering galavečer, cca 150 osob)
-
Zakoupení vstupenek na galavečer jednotlivě
PARTNERSTVÍ JE VŽDY NASTAVOVÁNO INDIVIDUÁLNĚ A TO S OHLEDEM NA MOŽNOSTI A POTŘEBY PARTNERA.