top of page
  • Obrázek autoraRNV

Sdílené tiskárny v bytových domech usnadní práci recepčním

S Martinem Janušem, spoluzakladatelem a CEO společnosti MyQ, která vyvíjí bezpečná řešení pro tisk a skenování, jsme se bavili nejen o výhodách těchto technologií pro recepce bytových domů. Řeč se stočila také na historii, současnost a budoucnost brandu.


S jakou vizí jste firmu MyQ zakládali?

MyQ byl původně produkt. Můj otec založil firmu, která se zabývala dovozem a distribucí tiskáren. A já mu tehdy pomáhal s vývojem softwaru pro skladovou evidenci a občas jsem vytvořil nějaké jednoúčelové tiskové řešení. Po třinácti letech jsem rodinný podnik převzal a chtěl jsem, abychom na lokálním trhu vynikli. A tak jsme se nakonec rozhodli, že vyvineme vlastní řešení pro zabezpečený tisk a skenování. Ani ne po roce jsme představili produkt MyQ a v zahraničí o něj byl takový zájem, že se celý vývojový tým vyčlenil do stejnojmenné firmy. Distribuční firmu později odkoupila Kyocera, a já se tak mohl plně věnovat dalšímu rozvoji MyQ.


„Naší misí je naučit firmy a domácnosti, že tiskárny je výhodnější sdílet jako třeba koloběžky a jejich pronájmem ušetřit čas, místo i finance.“
Martin Januš, MyQ



Jak se zaměření značky od té doby změnilo?

Firmy zpočátku potřebovaly přemístit tisk z kancelářských stolů na chodby, kde by lidé sdíleli výkonnější a zároveň úspornější multifunkční stroje. Naše řešení jim pomáhalo ochránit tisk citlivých dokumentů, zjednodušit skenování a lépe řídit provoz celé tiskové flotily. Tiskárny, které dříve fungovaly výhradně uvnitř jedné firmy, se nyní díky novým technologiím posouvají za další dveře, kde je může sdílet více subjektů a ušetřit tím spoustu místa i financí.


Které nové technologie máte na mysli?

Náš hlavní produkt – MyQ X – se musí nainstalovat na server, ke kterému uživatelé potřebují zabezpečený přístup, takže k tomu, aby ho sdílelo více firem nebo domácností, se nehodí. Proto jsme vyvinuli nový a plně cloudový produkt MyQ Roger, který si můžete stáhnout a používat třeba jen na mobilním telefonu.


Kdo je vaším typickým klientem?

Pokud se budeme bavit o MyQ X, jsou to jakékoliv firmy a instituce, které mají vlastní IT infrastrukturu, je pro ně důležitý výkon a tisknou nebo zpracovávají velké množství dokumentů. Patří mezi ně jak banky, tak i nemocnice, výrobní podniky, státní instituce, školy či developeři. Produktu MyQ Roger dávají přednost ti, kdo více skenují, než tisknou, nemají vlastní servery, jsou zvyklí si služby pronajímat a upřednostňují flexibilitu i bezpečnou práci s dokumenty v práci, doma nebo na cestách.


Jaké hlavní výhody vaše řešení uživatelům přináší?

Nejdůležitější z nich je personalizace. Díky ní najde přihlášený uživatel na panelu tiskárny jen takové funkce a skenovací scénáře, které opravdu využívá, a to bez ohledu na model nebo typ tiskárny. Většinu skenovacích scénářů lze s naším řešením realizovat také bez tiskárny za pomoci kamery mobilního telefonu.


Lze produkty MyQ využívat také v jiných segmentech?

Aktuálně vidíme „díru na trhu“ v prostorách moderních firemních recepcí a recepcí bytových domů, coworkingů, hotelů, business salonků nebo kaváren. Naše řešení zde ušetří čas personálu, a všem uživatelům navíc nabídne bezpečné a hospodárné sdílení tiskáren.


Proč je bezpečná práce s dokumenty důležitá i v bytových domech?

Bytové domy se v mnohém podobají kancelářím. Rezidenti budou ochotní sdílenou tiskárnu v recepci využít pouze v případě, že to pro ně bude výhodné a bez jakéhokoliv rizika. Proto je potřeba, aby tiskárna disponovala technologií, která zaručí, že se dokumenty vytisknou až po ověření svého vlastníka.


Opravdu mohou rezidenti použitím sdílené tiskárny ušetřit nějaké výdaje?

Představte si místo tiskárny třeba koloběžku. Pokud na ní bude majitel

jezdit pravidelně a vrátí se s ní pokaždé domů, tak se mu koupě vlastní koloběžky vyplatila. Pokud ji ale chce používat jen někdy a na různých místech, její vlastnictví by mu nijak neprospělo. Mohlo by se mu například stát, že by na ní chtěl jet z práce domů i přesto, že ji má právě doma. Proto se mu na pár jízd mnohem více vyplatí pronájem. Koloběžku si může vypůjčit takřka kdekoliv a náklady na její pořízení, provoz i servis tak přenést na poskytovatele. A když se koloběžka náhodou porouchá, tak se jednoduše sveze na jiné. S tiskárnami je to stejné.


Jaké máte s MyQ plány na rok 2023?

Tak jako Uber propojil lidi, kteří potřebují svézt, s těmi, kdo nabízejí svezení, my si klademe za cíl v příštím roce propojit provozovatele tiskových zařízení s lidmi, kteří potřebují bezpečněji a výhodněji tisknout nebo skenovat. Současně tím přispějeme k udržitelnější budoucnosti, protože sdílení významně snižuje ekologickou zátěž.


50 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page